mrest zlatnog trihogastera

rale79

New Member
28 Oktobar 2008
8
0
1
Posto sam pocetnik,a zanima da pokusam sam da razmnozim trihogastera.Imam zenku koja je oko 6cm velicine(zenka je jer ima zaobljeno ledjno peraje za razliku od muzjaka) ,nabavicu i muzjaka.Kakve uslove treba da obezbedim za mrest?? unapred zahvalan
 
Pozdrav

Da li mozes da stavis sliku te ribice nemam pojma kako izgleda a voleo bih da vidim pa cemo pokusati traziti odgovor.Voleo bih kad bih ti sad pomogao ali ako nesto saznam javljam ti.Pozdrav:hej:
 
Mreste se vrlo lako. Akvarijum može da bude od 30-50l vode, ali dubina ne bi trebalo da pređe 35cm. Poželjna temperatura vode je od oko 27-29 °C, Ph oko 7.

Potomstvo je brojno i po paru može iznositi i preko 1000 potomaka. Mužjak pravi veliko gnezdo. Mrest je vrlo lep prizor u kojem se ribe postavljaju u liniji ispod gnezda. Mužjak svojim leđima stimuliše ženku u zoni abdomena i lagano se obavija oko nje. Kada je potpuno obuhvati repom i glavom sa druge strane tela, počinju da drhte i da se okreću stomacima ka gnezdu. Ženka konačno pušta nekoliko desetina sitnih jaja koja plivaju po površini dok ih oplođuje mleč mužjaka.

Po završetku parenja najbolje je obe ribe ukloniti. Mlađ će se pojaviti na višim temperaturama već posle 16 sati. Vrlo su sitni i tamni. Posle tri dana od mresta, kada ribice počnu da plivaju,mora se početi sa hranjenjem. Kako je potomstvo sitnoi brojno potrebno je spemiti infuzorije, ciklopse ili hranu od kuvanog žumaca. Oko treće nedelje počinju da koriste atmosferski kiseonik, do tada je neophodno držati pokriven akvarijum ili povećanu vlažnost u prostoriji.