Pomoc za malog pocetnika

iwanna 87

New Member
19 Oktobar 2010
1
0
1
Ljudi ,treba mi pomoc velikaaaaaaa!! Imam akvarijum od 85 l,hocu da ga formiram. Dajte mi link,bilo sta,ali da mi je lepo napisano,koja podloga ( po mogucstvu i nazim proizvodjaca), u kojoj kolicini... Neko kaze treba treset,neko ne,neko kaze treba glina,drugi bacaju kamanje na tebe kada je pomenes.. U bunilu sam,ne zna sta treba ,a zelim da ga oformim.. Pri tom,napravila sam spoljasnji filter,tj. polepila stakla,gde da nadjem kako da ga slozim?? XD
 
Evo ja cu pokusati da pomognem posto sam i sam pocetnik pa imam razumevanja za pitanje :hej:
Odgovor na pitanje koja je podloga najbolja neces dobiti iz prostog razloga sto je nema. Svaka podloga je dobra za nesto i najcesce je njen kvalitet adekvatan ceni. Moj savet je sledeci:
1. Imas najmanje 4 dobra foruma na srpskom koji se bave problemom pa pogledaj diskusije vezane za svaku od opcija.
2. Kada se odlucis za jednu od njih kreni dalje da kopas kako bi se upoznao/la sa problemima vezanim za istu. Tu onda igraju konkretna pitanja jer onda ima dosta dobrih ljudi koji hoce da pomognu.
 
Znam da je sludjivanje kad pocinjes ovaj hobi. Misljenja su razlicita ali u glavnom sve moze da se primeni i da da rezultate. Posto je ovo pocetnicki akvarijum pretpostavljam da nece biti strogo "biljni' sa nekim specificnim i osetljivim vrstama biljaka tako da ce bilo koja podloga koju uzmes sasvim korektno da odradi posao. To mogu da budu neke firmirane podloge, treset, kuglice gline, a ako si blizu Bgd svrati do Coe u radnju, jer on ima svoju podlogu, a dobices i savet na licu mesta. Jedino ne bih preporucio zemlju za cvece, jer pored svih dobrih osobina ima i onih koje mogu da naprave haos u akvarijumu.
U filter mozes staviti 'akavaristicki sundjer', perlon vatu i neki od medija za naseljavanje korisnih bakterija. Ni tu situacija nije kriticna i ima raznih "recepata' ali u glavnom svi odrade posao.